در آن زمان که تئودوسیوس اول المپیک را ممنوع کرد و دستور تخریب معابد را داد ، پناهگاه تعداد زیادی باورنکردنی از ساختمان ها ، چشمه ها ، حمام ها ، مجسمه ها ، غنائم و هر نوع عرضه آراء را جمع کرده بود. با وجود این که المپیا در دوران باستان چندین بار غارت شد ، باستان شناسان در طول کاوش هایی که از سال 1875 آغاز شده و تا امروز ادامه دارند ، تعداد زیادی اشیاء را کشف کرده اند. این موزه در المپیا پناهگاه ترین و برجسته ترین نمایشگاه ها را به نمایش می گذارد ، که برخی از آنها با ارزش سفر در سراسر جهان برای تجربه حضوری دارند.
گالری عکس
نکات برجسته از نمایشگاه های موزه
-
هرمس Praxiteles
شاید مشهورترین از همه مجسمه های موزه المپیا هرمس Praxiteles است. حدود 340 پیش از میلاد
هرمس نوزاد دیونیسوس را در بازوی چپ خود نگه می دارد ، در حالی که او یک دسته از انگور را در سمت راست خود (گمشده) آویزان می کند. این یک نمایش معمولی است که تقریباً به طور یکسان در بسیاری از مجسمه های باستانی بازتولید شده است ، اما اصل اصلی به Praxiteles نسبت داده شده است.
این مرمر به زیبایی حک شده است تا آناتومی بدن را به اشکال دقیق توصیف کند ، در حالی که درمان سطح براق و بافت مخلوط سطح نقش های مختلف این سنگ را نشان می دهد: پوست ، پارچه ، درخت و مو.
هرمس تصور کنسروپوست را که معمولاً از چهره های ایستاده کلاسیک است ، به روشی بی زحمت و طبیعی فرض کرده است - باسن او را به طرف بالا می برد تا از تمام وزن بدن خود حمایت کند. -
معبد زئوس Pediments
معبد زئوس شرقی شرقی.
این مسابقه ارابه بین Oinomaos و Pelops را به تصویر می کشد. آنها در لحظات قبل از مسابقه ، در ترکیب آرام و منظم ظاهر می شوند. در مرکز گروه ، زئوس ناظر نهایی است که توسط این دو قهرمان و همسرانشان پهلو گرفته شده است. در کنار آنها اسبها و ارابه های آنها (اکنون گم شده اند) و چندین چهره کمکی وجود دارد. چهره های خمیده در دو انتهای شیب نشان دهنده دو رودخانه المپیا ، آلفیه و کلادوس است.
اولین عکس مجسمه ها را به عنوان نمایش در موزه نشان می دهد ، در حالی که یکی از عکس های سمت راست ، ترکیبی از چندین عکس است که شیب شرق را به روشی جامع تر شبیه سازی می کند. - معبد زئوس ، غرب.
این چیدمان مجسمه ها در تضاد با آرامش شیب شرقی است با یک ترکیب بسیار پویاتر که نشانگر نبرد بین سنتورها و لاپیت ها است که درگیر نبردی برای ربوده شدن زنان لاپیت هستند. آپولو با حضور قهرمانان اینسوس و پیریتو ، همه مراکزی را در این مرکز عهده دار است. این ارقام در انتهای سال 460 پیش از میلاد نابود شد و بعداً با نمونه های موجود در کاوش ها جایگزین شد.
اولین عکس مجسمه ها را به عنوان نمایش در موزه نشان می دهد ، در حالی که یکی از عکس های سمت راست ، ترکیبی از چندین عکس است که شیب غربی را به روشی جامع تر شبیه سازی می کند. - شکل در گوشه شمالی ضلع غربی یکی از دو رودخانه المپیا را نشان می دهد.
- شکل دیوان قدیمی از معبد زئوس شرقی. بیان شدید صورت برای این دوره اولیه هنر کلاسیک بی نظیر است.
- یکی از شرکت کنندگان ارابه از خاور مشرق.
- مجسمه Oinomaos از ضلع شرقی معبد زئوس.
این عکس مجسمه را از زاویه ای در زیر ، نزدیکتر از روشی که قرار است توسط بینندگانی که به عابر معبد نگاه می کنند ، نشان داده شده است. - مجسمه ویران شده زئوس از مرکز ضلع شرقی معبد زئوس.
- یکی از چهره های ضلع غربی معبد زئوس. بعداً جایگزینی مجسمه اصلی است که به دلایل نامعلوم در 460 پیش از میلاد نابود شد.
- دو منظره از مجسمه آپولو از ضلع غربی معبد زئوس.
او دارای حرکات خود است که بر روی شانه راست خود پرتاب شده و محکم ایستاده است ، با یک حرکت کمترین اما حداکثر قدرت. بازوی راست او به سمت چهره های Peirithoos ، Didameia و Eurytion امتداد دارد ، در ژستی که در میان خشونت هایی که توسط سناتورهای جانوران ایجاد می شود (یا نظم ایجاد می کند) نظم برقرار می کند. چهره او که نمونه ای از سبک جدی اوایل کلاسیک است ، نشان دهنده آرامش و جدی بودن نیت های وی است.
عکس در سمت چپ عکس معمولی از مجسمه است که در سطح موزه در موزه ظاهر می شود. عکس در سمت راست ، مجسمه را از زاویه ای در زیر ، نزدیکتر از روشی که قرار است توسط بینندگانی که به تالار معبد نگاه می کنند ، نشان داده شده است. - گروه مرکزی مجسمه های غربی.
- Deidameia دفع Centaur Eurythion. قطعات در سمت راست بقایای مجسمه Peirithoos است که قصد دارد به Centaur اعتصاب کند تا عروس جوان خود را از بی رحمی خود نجات دهد. توجه داشته باشید به بیان دقیق چهره Deidameaia ، نمونه ای از ایده آل گرایی دوره که در آن انسانهای "متمدن" به تصویر می کشید ، گویی که همیشه در کنترل احساسات خود هستند ، برخلاف جانوران که قادر به دستیابی به این سطح نیستند.
این عکس مجسمه ها را از زاویه ای از زیر به تصویر می کشد ، نزدیک تر به روشی که بینندگان در هنگام تماشای روبروی معبد نگاه می کردند. - لاپیت جوان با یک کنتور که مشغول گاز گرفتن بازویش است ، می جنگد.
کنوانسیون سبک فوق الذکر دوره کلاسیک که در آن مردان متمدن هیچگونه چهره ای نشان نمی دهند و بربرها در شکل ظاهری صورت نشان داده می شوند ، در این گروه به وضوح قابل مشاهده است. - گروه مجسمه هایی از غرب غربی معبد زئوس.
در اثر تلاش زن جوان برای فرار از یک سانتاور زانو زده با کمک لاپیت دیگری ، ترکیب زیبایی از حرکت و ریتم در حال آشکار شدن است. پلاتهای پیچ خورده او ، یادآور حرکت امواج است. جزئیات دست و پا را روی عکس مناسب توجه کنید. -
معبد زئوس متوپس
معبد سنگهای زئوس در نمای شرقی و غربی نمایان شده و زحمات هراکل را به تصویر می کشد.
بسیاری از مجسمه ها به شدت آسیب دیده یافتند ، اما برخی با جزئیات کافی زنده ماندند تا ترکیبات استادانه گروههای فیگور را در امداد نشان دهند. آنها در سالهای 470-457 قبل از میلاد در سنگ مرمر پارانی حک شده اند.
این سری از عکسها مجسمه ها را از زاویه ای از زیر ، نزدیک به روشی که بینندگان برای دیدن آنها در هنگام تماشای طنابهای معبد در بالای طبقه بالای معرق (معماری) نزدیک تر نشان داده اند. -
Metope از ضلع شرقی معبد زئوس.
هراکلس با تمیز کردن اصطبل اوجین. الهه آتنا با دست با دست به جایی می زند که باید اعتصاب کند تا دریچه ای در پایه های پایدار ایجاد کند.
- شهری که از ضلع شرقی معبد زئوس ساخته شده ، هراکل را به نمایش می گذارد که سیب های طلایی خود را از کار Hesperides انجام می دهد. آتنا در پشت قهرمان ایستاده و به او کمک می کند تا وزن عظیمی از آسمان را که بر شانه های او استوار کند ، پشتیبانی کند. کوسن به او کمک می کند تا وظیفه را تحمل کند. اطلس در سمت راست به تازگی بازگشته است و سیب هایی را که برای او برداشت کرده ارائه می دهد.
- هفتمین شهری که از نمای غربی معبد زئوس ساخته شده ، هراکل را دستگیر از گاو کرتین به تصویر می کشد.
این یک ترکیب جالب با خطوط مورب غالب است که حس وحشی اکشن را به صحنه می بخشد. - Metope از ضلع غربی معبد زئوس ، یک اثر دیگر هراکلس را نشان می دهد ، کشتار پرندگان استنفالی. او به تازگی کار را تمام کرده است و آتنا را با پرندگان بی جان تقدیم می کند (زنده مانده اند). الهه بر روی پابرهنه سنگی نشسته است.
سر این دو شکل کپی های گچ است که قسمت اصلی را که در موزه لوور در پاریس قرار دارد (به همراه بازوی راست هراکلس) جایگزین می کند. - سر زن کلفتی که دارای پالتوهایی است ، یک پیشانی مقدس ..
ممکن است از مجسمه هرا باشد که در داخل معبد باستانی هرا (Heraion) قرار داشت ، یا از یک ابوالهول sphinx از یک ساختمان دیگر.
سنگ آهک حدود 600 قبل از میلاد - سر خشت آتنا.
490 پیش از میلاد -
حفره و تزئینات مرمت شده از گنجینه مگاریان (سمت چپ) و جزئیات یک غول در حال مرگ (سمت راست). قرن ششم پیش از میلاد.
گروه مجسمه های تزئینی ، یک Gigantomachy (نبرد بین خدایان و غول ها) را به تصویر می کشد. بیشتر مجسمه ها در تکه ها و قطعات یافت می شدند اما یک غول تقریباً دست نخورده زنده مانده بود (تصویر سمت راست). او پس از مجروح شدن زئوس در حال سقوط است.
- رزمنده خاک رس
اوایل 5 ق. پیش از میلاد - مجسمه خشت زئوس که گانیمدس را به سمت جاودانگی درآورد.
470 پیش از میلاد - Nike of Paionios of Mende در Chalkidiki ، مقدونیه (نام وی بر پایه مجسمه حک شده است). حدود 420 پیش از میلاد.
این مجسمه ، حتی در وضعیت خرابکارانه خود ، حرکتی شدید را نشان می دهد که مورد تأثیر قرار گرفتن مورب قوی (نمای جانبی) ، پاهای در حال حرکت و خطوط حفره ای است که گویی بر بدن او فشار می آورد ، گویی که مجبور به باد است. بال های صورت و صورتش زنده مانده است. - ورق برنز آشور تزئین شده با صحنه های چکش در چهار ناحیه افقی تقسیم شده است. منطقه بالا یک پیشروی از مردان را به تصویر می کشد ، شکل بعدی یک زن را نشان می دهد که توسط دو مرد پهلو گرفته شده است ، منطقه بعدی زیر نمایانگر دو مرد است که در حال نبرد هستند ، و در پایین آن یک گاو نر از سوارکار وجود دارد. این کار در قرن هشتم قبل از میلاد در یک کارگاه آشوری ساخته شده است.
- تندیس برنز به نمایندگی از خنجر حمله شده توسط سه سگ.
8 ق. پیش از میلاد - یک تندیس معمولی برنز زئوس که رعد و برق را پرتاب می کند. این نمایش خاص زئوس بارها و بارها در مجسمه های کوچک خام تولید مثل شد و در چندین پناهگاه در سراسر یونان یافت شده است. این نوع به ویژه در قرن 5 قبل از میلاد رواج داشت.
- تندیس برنز یک جوان. در حالت معمولی "diadoumenos" ظاهر می شود ، و احتمالاً این دسته از ظروف بوده است.
6 ش. پیش از میلاد - سه سپر
دکوراسیون یک شیلد گورگو با مارها ، پاهای شیر و یک دم اژدها 7 (سمت چپ)؛ یک تزئینات برنزی سپر که یک gorgoneion را با سه بال گردان نشان می دهد (وسط). یک محافظ دور آراسته نشده (راست) - رئیس یک گریفین. بخشی از لبه سه پایه رای دهنده بود.
برنز 7 ق. پیش از میلاد - یک شکل ساخته شده از ورق های برنز چکش. این یک نمونه نادر از این تکنیک ساخت است که قبل از اختراع فرآیند موم از دست رفته که امکان ایجاد مجسمه های توخالی را فراهم می کند ، به طور گسترده در دوره Archaic مورد استفاده قرار گرفت.
590-580 پیش از میلاد - مجسمه شیر نشسته.
- کلاه ایمنی Miltiades پس از آنکه آتنیان را در پیروزی در ماراتن رهبری کرد ، به پناهگاه زئوس اختصاص یافت. این اثر بر روی کلاه ایمنی نوشته شده است "ΜΙΛΤΙΑΔΕΣ ΑΝΕΘΕΚΕΝ ΤΟΙ ΔΙΙ" (نام Miltiades در قسمت پایین سمت چپ کلاه ایمنی به وضوح قابل مشاهده است). 490 پیش از میلاد.
- کلاه ایمنی ایرانی پس از پیروزی مقابل پارسیان در ماراتن ، توسط آتنیان به زئوس اختصاص یافت. کلاه ایمنی بخشی از غنایم نبرد بود و در آن نوشته شده است "ΔΙΙ ΑΘΕΝΑΙΟΙ ΜΕΔΟΝ ΛΑΒΟΝΤΕΣ" ([پیشنهاد شده است] زئوس از آتنیان که آن را از مادها گرفته اند). 490 پیش از میلاد.
- سر مرمر زن.
- چندین مجسمه از قطعات بدن در این موزه به نمایش گذاشته شده است. آنها به امید درمان بخشی از بدن آسیب دیده توسط خدایان ارائه شده بودند.
عمل در یونان که در آن آیکون مسیح، پاناگیا یا پرستاران توسط پلاک کمی به نمایندگی قطعات بدن است که در ازای یک درمان (ارائه شده است تحت پوشش هنوز زنده است به عنوان مثال ).
- ۹۹/۰۲/۰۴
آموزش آشپزی در هلوکوک
holoocook.blog.ir